fredag 4 januari 2008

Hugget i sten

Förra året så var nyårslöftet att inte ge några nyårslöften så det gick väl inte helt bra så i år tänkte jag göra det på riktigt. Detta är kanske inte riktiga löften utan mer riktmärken och förhoppningar men vem har hört talas om nyårsriktmärken så det fick bli nyårslöften istället.

Löfte 1: TV-fri vecka.Tanken var att ha en helt TV-fri vecka där tiden skulle läggas på annat. Tanken var att ha en undantag vid nyhetssändningar. Ett litet förtydligande: Vänner räknas inte som en nyhetssändning bara för att man inte sett det innan. Men när jag presenterade idén för min admin sa hon att man minsann inte kunde göra några undantag. Dessutom pågår just nu På Spåret som är ett favoritprogram, snart är det Monte Carlo-rallyt och snart börja F1-säsongen så TV-fri vecka kanske inte är helt lätt att genomföra. Men dra ner tittandet är ett mål.

Löfte 2: Minst två modellprojekt skall färdigställas. Borde inte vara så svårt eftersom jag har två halvfärdiga så jag ökar nog till tre projekt.

Löfte 3: Byrån som står i garaget skall färdigställas och komma upp i lägenheten. En byrå som stått halvfärdig i garaget alldeles för länge och som kommer att bli skitsnygg när den bli färdig.

Löfte 4: Gå hem från jobbet kl 15.30 minst en gång per vecka. Att jag inte lyckas göra det har men min personlighet att göra. Den är faktiskt jättebra att skylla på.

Löfte 5: Jag skall dejta minst en tjej i år. Och helst bara en. Har jag tur kommer det att bli så att om löfte 5 uppfylls framgångsrikt så kanske de andra fyra löser sig också.

Löften skall egentligen vara huggna i sten men eftersom detta inte var riktiga löften får jag väl säga att de är huggna i sandsten.

Blir intressant att vid årets slut se vilka löften som har uppfyllts. Hoppas någon påminner mig om jag skulle glömma att kontollera.

/Mads

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är så bäst:

"Att jag inte lyckas göra det har men min personlighet att göra. Den är faktiskt jättebra att skylla på."

Ja, hade man inte personligheten att dra omkring på hade man kommit väldigt långt i livet!

Anonym sa...

Gillar dina nyårslöften! Inte helt omöjliga att infria kanske? :)
Själv har jag som sagt inte gett några som helst löften men riktlinjer, vägar...kanske... Men nog fasiken är det svårt bara det. Ok, nu har det gått bara 5 dagar på detta år men...

Den värsta "nytt år" krisen har kanske släppt nu... Jag ser med tillförsikt på 2008... Men varje dag har jag ju faktiskt ett val; hur vill jag må i dag? Egentligen.

Men men...verkligheten kommer ikapp en...

(Vad surrar jag om?!) Nåväl, ha en skön lördag!

/Catrine

P.S Jag ska också dejta minst EN man detta år - bra löfte :)