söndag 27 januari 2008

En bild säger mer än tusen ord

Igår höll min admin på att sänka hela cybervärlden. Hon uppmanade alla att ta ett kort och lägga upp på sin hemsida eller blogg. Jädrar vad det fotades! Och man fick reda på resultatet direkt. Hade det varit förr i tiden hade det dröjt veckor innan alla foto var framkallade och insatta i album. Och tänk vad det dröjt innan alla fått se alla kort som tagits. Lång tid blir det....

Jag tog inga kort igår men hittade däremot en del gamla kort när jag letade i några dammiga kartonger efter annat. Bland annat foton från skolresan till London som min gymnasieklass gjorde sista året innan vi slutade skolan och gick ut i livet som gymnasieekonomer. Tänk att svarta loafers med vita strumpor kunde klassas som snyggt. Gärna med jeans som var på gränsen till för korta så att det verkligen syntes att man hade vita strumpor. Men detta var länge sedan så jag har lärt mig att man använder inte vita strumpor till speciellt mycket. Eller inte alls.

Bilderna väcker en del gamla minnen och dessutom inser jag att den tråkiga hårfärg jag egenligen har inte är en färg som kommit de senaste åren utan den har jag haft i över halva mitt liv. Ingen kul upptäckt. Bilderna visar dessutom att hårfägen dessutom inte gör en lång lugg mycket snyggare. Men detta var i slutet på 80-talet så det får väl ses som en ursäkt.

Som summering av mitt albumbläddrande kan jag väl säga att den frisyren tillsamman med ganska stora glasögon och en lätt blygsel gör att man inte får dansa speciellt mycket på skoldanserna.

//Mads

Inga kommentarer: