tisdag 22 januari 2008

Skall det vara så svårt?

På mitt jobb har vi av naturliga skäl gemensamma toaletter, kanske inte riktigt som de gemensamma som finns i Ally McBeal men de delas ändå av personer av olika kön. I min korridor finns det bara killar så "min" toa besöks då givetvis av mestadel killar. Killar som kan konstruera och montera maskiner som består av en mängd olika konstiga saker som pyser och låter men de klarar inte att byta toarulle! Våra trevliga städerskor ser alltid till att de finns toarullar men det känns ju vettigt att den som tar sista papperet sätte i en ny rulle. Men inte! Istället så häver de sig långt fram med byxorna neddragna för att nå pappersförrådet som finns på motstående vägg. Och sedan ställer de tillbaka rullen i pappersförrådet igen. Tänk om de skulle svimma i den ställningen, neddragna byxor med en toapappersrulle i handen.

Är det bara jag i hela min korridor som klarar denna extremt svåra tekniska konstruktion som en toapappershållaren är? En bockad plåt och en rund trästång. Och en pappersrulle förstås. Undrar om det är samma personer som inte klarar toapeppersrullen som glömmer sina matlådor i samma kylskåp som de varje morgon sätter in nya?Undrar de inte varför det är så väldigt många lådor i kylen?

Kanske tur att man gick ekonomisk linje på gymnasiet så att man fortfarande klarar av dessa enkla saker utan att nödvändigtvis behöver komplicera dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läste rubriken trodde jag att det skulle handla om att kissa utanför. 99% säkerhet. Men icke. Men byta rulle är ju faktiskt assvårt ;-)

PS) Den galna Zoo-tapet finns faktiskt också i svartvitt ! Då kan man färglägga själv. Kanske något för dig om du känner dig lite kreativ..... :)

mallan sa...

Tack för ett bra inlägg! Länkade till dig när jag nyss skrev om ämnet :) Blev så inspirerad...

Hoppas det är OK!