onsdag 9 januari 2008

Överraskad

Varför är det vitlök i all buljong? Om man tar fram en buljong om till och med heter något med vitlök varför stoppar man då i vitlök även i de andra? Ungefär som om all juice skulle smaka apelsin även om det var äppeljuice eller päronjuice!

Nu var detta med vitlöken ingen överraskning men annars har dagen gått i överraskningarnas tecken. Idag hade jag bestämt att jag skulle var grymt effektiv, bli av med massa högar av papper och gå hem nöjd och belåten. Men vad hände? Datorn funkade inte när jag kom! Så istället för att komm igång på allvar vid 07.00 så kom jag igång vid 09,15 och då var det inte långt till frukost. Nu blev det bättre framåt dagen och jag gick hem ganska nöjd i alla fall. Promenaden hem var ett kapitel för sig, sämsta tänkbara "vintervädret", 0-gradigt, duggregn och blåst. Det är fruktansvärt otäckt när det blåser in jättekallt vatten i örat.

Nästa överraskning kom när jag kom till min frisör. Jag stod i morse och begrundade min brist på frisyr och var dessutom lite besviken över att jag inte beställt slingor eftersom färgen jag har just nu (tyvärr min naturliga) har mer liknar råtta än den nordiske viking jag är. Men när jag satt mig i frisörstolen så sa frisören "jaha, idag skall vi bleka lite slingor"! Kanonöverraskning!

Undrar om morgondagen har några överraskningar till mig? Min admin kommer i alla fall få en överraskning, hon kommer att få lite av den mjuka pepparkakan som just nu står i ugnen och vars doft sprider sig i lägenheten.

/Mads

1 kommentar:

Anonym sa...

Men luva på jackan är ju väldans bra ifall det kommer "kallt vatten i örat". Om man mössvägrar förstås. Och det gör man nog iaf när man har nya slingor.

Jag har ny permanent och skippade mössan igår. Min son sa "vart är din mössa mamma ?" när jag kom till dagmamman. Busted.

Tusan, du bakar till S. Fint gjort.