onsdag 16 januari 2008

Lördagsnattssmart

I måndags var det åter dags för en TV- och datorfri kväll. Tyvärr blev den fri från den mesta. I helgen var jag nämligen på resa med extraknäcket, vi hade fått en resa till Stockholm. Eller rättare sagt utanför Stockholm, eller ännu rättare sagt utanför det som är utanför Stockholm. Kändes som vi åkte så länge efter att lämnat Essingeleden så jag var beredd på att de skulle prata Värmländska när vi kom fram. På resan upp bjöds det på öl och Jägermeister och dessa drycker gör att det är väldigt lätt att prata. Så lätt så att vi var några som inte gick och lade oss förrän vid halv fyra på morgonen. Då hade vi hunnit diskutera huruvida en Setra 417 tar mer plats än en 415 och om det är vettigt att åka till Puttgarden vid midnatt istället för vid fyra på morgonen. Eftersom vi skulle ha konferens på lördagsförmiddagen så blev det inte mycket sömn den natten.

Efter konferensen och lite fri tid var det dags för middag, biljard och bastubad. Denna kombination gör att omdömet försämras något. Därför beställde några av oss en taxi som kunde köra in oss till Stocholm. Vi anlände till Söder klockan kvart i två. Jättesmart. Efter ett besök på en pub som visade sig ha hårdrocktema blev det åter dags för taxi tillbaka. Puben var en intressant upplevelse, vi var nog de enda som inte var piercade eller tatuerade. Övriga besökare var båda. Det som var jättesmart på natten var inte lika smart på söndagsmorgonen. Men bussresan hem gick bra trots att jag var trött som en småbarnsförälder men kvällen var ingen lek. Jag hade fullt upp att hålla mig vaken fram tills jag skulle gå och lägga mig.

Dessa strapatser under helgen gjorde att måndagskvällen var lite tung. Detta får ses som ett bevis för att man inte klarar utelivet om man uppnått min ålder. Eller åtminstone inte utelivet i storstaden. Men vad lär vi då oss av detta? Sannolikt ingenting, vi kommer säkert åka taxi även på nästa personalresa.

Idag följde jag min admins råd och köpte dadlar i den lokala livsmedelsaffären. Jättegoda tycker hon, fast lite dyra även om hon inte är från Småland (vilket hon ofta påpekar). Dyra kan jag hålla med om men jättegoda? Nja, i alla fall inte värda pengarna.

Vad som däremot är värt pengarna är de sista skumtomtarna för säsongen. Snyft, nu dröjer det säker 11 månader innan jag får äta dem igen.

/Mads

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla skumtomtar som inte säljs... vad händer egentligen med dom ? Märker dom om som "fulköttet" på Ica ?

Eller kasseras dom... nån borde kontakta företag o höra efter. Jag kan äta upp dom isåfall.

Ang elen : bra tips ! Nu vet jag inte när det blir mätarbyte... men jag ska nog vara rädd om grejerna.

PS) coolt med kassettbandspelare !