tisdag 11 december 2007

Tvålkopp?

Trots att jag igår var totalt orkeslös så var jag tvungen att besöka det småländsak möbelvaruhuset när jag ändå passerade det vid Kungens Kurva, eller Kurvan som min admin säger. Attans vad stort det är. 3 våningar med möbler, köttbullstallrikar och julgranprydnader. Passade på att kontakta min admin när jag ändå var där och fick genast en uppgift: jag skulle köpa galgar av en viss sort. Köpte några fler än hon bad om och när jag lämnade över dem till henne utbrast hon lyckligt: Vad bra, då kan jag ha några som galge också. Hon skulle alltså ha dem till något pyssel. Hon har ännu inte lyckats visa vad hon skall ha dem till.

På IKEA köpte jag förutom de obligatoriska värmeljusen och servetterna (båda till min mor) en bok och lite godis. Väl hemma bläddrandes igenom reklamen så upptäckte jag att en av elkedjorna som vill att jag skall köpa en ny dator varje vecka börjat sälja tallrikar och muggar. Nu skall de alltså vara helt okunniga även på porslin. Men vart är vi på väg? Snart kommer det väl finnas jeepar bara byggda för stadstrafik, telefoner man tar kort med och så kommer de säkert att sälja korv på bensinmackarna.

Missade Äntligen Hemma idag på grund av fysisk aktivitet och säg därför inte vad Lulu stylade ett badrum med. En tvålkopp gjort av ett siliconinlägg kanske?

//Mads

3 kommentarer:

Anonym sa...

*skratt* Så Ikea är nu ditt favorit ställe skulle man nästan kunna tro ;)

Anonym sa...

amen ;) det är väl redan gjort fniss

Anonym sa...

Korv på macken finns väl ;-)
Jag köpte senap på apoteket i veckan - väldigt praktiskt när jag ändå skulle köpa Alvedon :-D

Är "admin" = Susanne ?? ;-) Hon skulle nog pyssla med fina bilder + galgar då....