måndag 10 december 2007

"Allt, allt, allt är över nu"

Gårdagen vara magisk! En turnéfinal som är den bästa konsert jag någonsin varit på. Platsen som Pinglan från Söder fixat var precis framför Peter LeMarcs mikrofinställ så tittade jag upp såg jag hans lagningar i överkäken. Jag klappade takten så att jag började blöda på händerna. Helt sanslöst. Hur många artister eldar upp sin publik så?

Trots all den energi han förmedlade från scen igår är jag helt tom idag, ingen energi alls. All anspänning och nervositet som byggts upp släppte under konserten och energin gick ut genom händerna och sedan blev det inte mycket kvar. De sista gnuttan energi gick åt att hålla tillbaka tårarna innan jag somnade av utmattning.

Till er som undrar om det hände något mer kan jag bara säga Nej. Tyvärr. Men tack för att ni höll tummarna.

Kort inlägg idag men "I'm not in the mood".

/Mads

ps. Kunde givetvis ha valt en annan strof ur en LeMarc-låt som titel men jag tyckte den passade. ds

2 kommentarer:

Anonym sa...

"så tittade jag upp såg jag hans lagningar i överkäken"

Du borde skriva en bok.

SÅ bra!

Anonym sa...

Jag skulle ha valt följande :

"jag. jag har just gått av. jag har just gått av mitt skift. tack gode gud nu är jag fri" Den är bra.

Avis avis avis på konserten.