söndag 9 december 2007

Som ett barn på julafton

Om ett dygn är den förbi. Finalen på Peter LeMarcs turné. Jag kommer att ha så mycket energi så jag kommer att sväva från Circus till min tillfälliga bostad i fängelset. Blir det direkt till fängelset utan att passera Gå? Förtydligande: Jag skall bo på Långholmens Vandrarhem som är ett gammalt fängelse.

Jag har nog dessutom gått i barndom! Jag känner mig precis som när man var barn och bara väntade på att tomten skulle komma. Fast nu väntar jag på något mycket större, tomten kommer ju varje år, Peter LeMarc turnérar bara vart 14:e!

Pinglan från Söder har fixat biljetten till mig, och inte vilken biljett som helst: det enda som kommer skilja Peter LeMarc och mig är hans notställ! Hon har fixat en biljett precis framför scenen! Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Har senaste dygnet talat med Pinglan två gånger, i stort sett samma samtal eftersom hon inte riktigt hade koll på vad hon sa i nattens samtal så hon fick ringa idag och säga samma saker. Skälet till att hon inte kom ihåg nattens samtal i detalj var att det varit stökigt på jobbet, det var något med Rikspolischefen, och därför beslutat sig för att gå ut och ta en pilsner eller två. Eller fler. Sannolikt fler.

Nu är det läggdags och nu håller jag tummarna för att alla gudar är med mig i morgon. Tur man betalar kyrkoskatt.

Eder Mads

ps. Min admin har vunnit en skinka, lyllos henne, nu har hon tre! ds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Hittade hit via din admin, och vågar (vill!) ju inte annat än att lämna några kråkfötter! Du skriver väldigt bra, humoristiskt! :)
Lycka till med Pinglan! Hoppas på att få läsa om en positiv fortsättning! God helg!
Hälsningar, Sofia

Anonym sa...

Peter Le Mark är bra, han kommer juh från Trollhättan och där bor jag *nickar* *ler* Trevlig söndag!

Anonym sa...

Hahhahaha, 3 skinkor.... nu läste jag ju att de flesta skinkor innehåller för mycket vatten dock. Det tror jag mina gör med.