onsdag 5 december 2007

Reinfeldt?

Idag har ringt min första privata telefonsamtal till 08-området. Det betydde dessutom mitt första privata telefonsamtal till 08-området där det inte var någon som svarade. Men jag hade ju som tur var ett mobilnummer så jag jag ringde det istället och då svarade det någon på Regeringskansliet. Inte Statsministern dock. Tänk vad förvånad jag blivit om Fredrik Reinfeldt svarat! Men.... nu svarade istället den jag faktiskt sökte: Pinglan från Söder. Verkar vara en trevlig person trots att hon är från storstaden. (Föregående mening var en pik till min admin som är från huvudstaden. Jag har dock ett så öppet sinne så jag begriper att det inte är något större fel på folk från huvudstaden). Hon måste nog också tyckt att jag var trevlig eftersom hon bjöd in mig på middag före konserten. Här har jag dock ett dilemma: Skall jag redan nu avslöja min paniska fobi mot vitlök? Hon sa att hon skulle bjuda på lasagne och det vet ju alla vad det är för en djävulsk lök som oftast återfinns i denna pastarätt. Nej, jag låter det bli en överraskning om vi träffas fler gånger. Då avslöjar jag att jag tänker plocka bort vitlökspressen i IKEAs startpaket när jag blir högste chef på tidigare nämnt möbelföretag. Från Småland givetvis.

Kommer nog att ha svårt att somna i kväll. Hoppas bara inte jag drömmer om tjejer med tatuerade drakar på magen. Det gjorde jag i natt. Fruktansvärt otäckt. Men idag har jag ätit en skumtomte så det blir nog bättre i natt.

Eder tillgivne Mads

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååhh, vad skönt att höra att det finns fler som ogillar vitlök! Det är ett ämlans ofog att stoppa i vitlök i precis allt. Ju mer desto bättre, verkar vara parollen. Och vågar man sig på att nämna att man inte vill ha vitlök tittar de på en som om man vore något som katten släpat in: "Vaddå? Tål du inte, eller?" med skepsis i rösten och en äcklad min. "Näe, jag tycker bara inte om" svarar man lågt. "Men guuuud, vitlök som är SÅ gott!"

Öhh... näe, inte alls faktiskt! Vitlöksfiender, låt oss förena oss! :-)

Lycka till i Stockholm! (Med eller utan vitlök!)

/Sus

Anonym sa...

Oh my god, date! Coolt. Lycka till.