fredag 16 maj 2008

Det skall vara syskon!!

Det skall tydligen vara syskon som gör bäst ifrån sig i år! I alla fall i Så Skall Det Låta, veckans program tillsammans med förra veckans var de bästa på många år. Rongedals denna veckan och Hedlunds förra veckan valde udda låtar och framförde dem suveränt och hade dessa två avsnitt använts i reklam för SSDL så skulle det ha sålts över hela världen. Men kul att se skillnaderna i framträdena, Rongedals satt snällt kvar medan Hedlunds var uppe och studsade mer. Tycker ibland att det kan bli lite jobbigt när alla skall ut på golvet och sjunga men förra veckan kändes det ändå inte helt fel. Rongedals tillhör helt klart mina favorittvillingar tillsammans med Bästa Kompisens tvillingpojkar och De finska systrarna i 80-talsgruppen Trance Dance. Undrar vart de tagit vägen?

På tal om Rongedals så passerar jag Rångedala på väg till Göteborg i morgon, arbetskamraterna skall Springa 21 km på Göteborgs gator och jag skall köra dem dit och medan de springer sig trötta får jag försöka roa mig så gott det går. Får väl göra som jag brukar, promenera och se om jag hittar något trevligt café där man kan äta kanelbullar. Då skall jag även försöka skriva ett svar på det konstiga brevet jag fått. För att leva som jag lär måste jag nämligen svara och inte bara strunta i brevet.

I början av veckan sa min admin och arbetskamrat att något stort kommer att hända och hon fick faktiskt rätt. I veckan kom jag faktiskt till insikt. Kanske inte den insikten jag ville ha men det är inte alltid man får som man vill. Så nu är det bara att inte hänga sig för mycket i läppen utan istället se på det positiva och försöka göra så bra som möjligt av det.

/Mads

Inga kommentarer: