måndag 31 mars 2008

En resa från A till Ö

Alfabetet är bra att ha. Jättebra när man skall sortera sina skivor bland annat. För hur skulle det se ut om Bryan Adams-skivan stod mellan Ulf Lundell och Queen? Nej! Så kan vi inte ha det, skivorna skall vara sorterade i bokstavordning. Detta talade min admin och jag om idag och fundera på vem som hade längst alfabet i skivhyllan. Först i min hylla står ABBA och sist står Cornelis Wreswijk. Kommer min admin ha ett längre alfabet? Hoppas inte hon har ZZ-top! Då får jag beställa någon skiva på Ö. Vad finns det för skiva på Ö? Ö-barna sjunger skillingtryck? Den skivan finns nog, den är gjord av en barnkör från Muskö som sjunger skillingtryck från Värmland. Låter som en konstig kombination men det är väl inte mitt fel. Eller?

En trevlig sysselsättning med skivor är att spela five-in-a-row. Det går ut på att spela fem låtar ur någon annans skivhylla. Brukar vara en jättetrevlig sysselsättning på förfester. Ju längre förfesten är desto kortare blir låtarna. Märkligt.

Läste idag om en intressant förening, nämligen Giga Society, en förening för personer med ett IQ över 196. Föreningen har tydligen 6 medlemmar. Det är en miljarddel av jorden befolkning. Det är inte mycket det. Undrar vad de talar om på sina möte? Hur de skall öka medlemsantalet kanske? Var ansöker man?

//Mads

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet vem av oss som vinner. Men det berättar jag inte förrän i morgon! :-)

God natt! 22:18. På tok för sent för mig.

Anonym sa...

Hmmm..... rabblar alfabetet..... jag har också Abba och Cajsa-Stina Å...kerström. Det är ganska långt bak i alfabetet :D