söndag 30 mars 2008

Körslaget? Nja, Reklamslaget.

Helgen har gått i byggandets tecken. Först i kamratens "lada" där det byggdes väggar och tak. Lada har det varit för många år sedan men just nu förvandlas ladan från förråd till gäststuga! Kan bli riktigt häftigt. Kamraten har dessutom nämnt att han skall prata med min admin som förutom att hon är en klippa på hemsidor och pyssel har riktigt bra känsla för färg. Tänk att hon skall gå omkring i kamraten lada utan skor och strumpor och fundera på vilka kulörer som skall användas på väggarna. Undrar vad hon bjuder på för mat efteråt? För det gör hon väl? Det gör alltid Ernst Kirchenberrysteigenstöveln eller vad han nu heter.

Efter ladbygget blev det Legobygge med kamratens tvillingsöner. Lego är verkligen en fantastisk uppfinning. Tänk att en stor hög med kulörta plastbitar kan fascinera pojkar i åldrarna 4-43. Nej, det är inte jag som är 43 men däremot blev kamraten det igår. Som present fick han två burkar oliver som han tycker om. Det gör inte jag. Inte Dry Martini heller. Så skall jag spela huvudrollen i någon James Bond-film blir det någon annan dryck.

Som körsångare såg jag fram emot premiären av Körslaget. Men för att bli riktigt nöjd med det programmet måste man nog mer vara intresserad av reklam än körsång. Fast det kanske är så vi skall göra nästa gång vi har konsert med kören: Låta den lokale ICA-handlaren vara med och berätta om ekologiska varor mellan sångerna.

//Mads

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har tre saker att säga.

1. Vi ses på jobbet i morgon.

2. Tack för frisyr-pepp. Säg inget på jobbet bara. Orkar inte prata frillor, varför, hur och när med alla vid fikabordet.

3. Skriv mer. Det är inte en uppmaning, det är en order. Du är så jävla (ja, här behövs ett kraftuttryck!) bra på att skriva så det liknar ingenting.

Tack för ordet.