fredag 7 mars 2008

Feedback

Har precis haft ett lite samtal med min chef. Väldigt oförberett. I alla fall från min sida. Han kom in och talade om vad folk tyckte och hur de upplevde mig. De flesta påståendena var rätt men de är inte roligare att höra för det. Fick bland annat höra att folk tyckte att jag varit lite "het" på senaste tiden och kanske varit lite väl tydlig med att tala vad jag tyckte. Undrar om de som aldrig säger något får höra det på sina samtal med chefen. När jag frågade om det fanns någon möjlighet att få reda på vilka som hade haft synpunkter fick jag svar på en helt annan fråga. Klurigt sätt att klara sig undan. Eftersom jag på kursen jag går fått lära mig att man skall vara väldigt tydlig när man ger feedback så kändes lite som en vinst att vår högt värderade chef inte visste det utan mest sa att "man tycker". Enda vinsten i det samtalet. Men jag har alltid sagt vad jag tycker och kommer förhoppningsvis alltid att göra det. Men då får man ta en del stryk men det får det väl vara värt.

I veckan funderade jag lite på varför jag tycker det är kul att laga mat och baka och kom på att det måste vara för att man blir klar helt enkelt. I mitt jobb blir man aldrig klar utan det fylls hela tiden på med problem som skall lösas. I och för sig roligt men ibland vore det kul med något som man gjorde klart och sedan aldrig mer behövde fundera på.

I morgon blir det favvo-sysselsättning. Inte extraknäckande utan gammal hederlig snickring. Skall hjälpa en god kamrat att bygga ett innertak. Det kommer bli mycket tjöt och en och annan byggöl. Säkerligen kommer ett och annat världproblem att lösas också.

//Mads

1 kommentar:

fru fräken sa...

Laga mat och baka... Å, tänk om jag ändå gillade det! Då skulle hela livet gå lite lättare, tror jag.

Jag menar, man äter ju rätt ofta ändå. Frukost, fika, lunch, mellanmål, kvällsmat och så det där kvällsmackorna som jag bara måste ha för att inte vakna upp hungrig under natten.

Men jag gillar det inte alls. Tycker mest det är tråkigt och därför blir det aldrig några såna där "restaurangmiddagar" här hemma. Det blir mest korv, potatis, makaroner, köttfärssås och spaghetti, pannkaka, pannbiff, köttbullar, potatismos, hemgjord pizza, varma mackor och fläskfilé... ( - men det gillar ju inte ungarna.)

Vore jag RIK skulle jag ha någon som lagade mat åt oss. Ja, det skulle jag! :)

Ang feedback, så verkar det som om de sociala regler som anställda bör följa inte gäller chefer.

Jag tror chefer är ett släkte för sig. Och rektorer är ju något av chefer, de med. :/