torsdag 29 november 2007

Beslutsångest

Idag har jag varit i Trollhättan på kurs. Vi har bland annat gjort ett personlighetstest där resultatet blev en profil som visade vilken personlighet jag hade. Och den stämde faktiskt riktigt bra. Dessutom fick jag en känsla bekräftad av vetenskapen. Så därför skall jag visa min admin vad som stod i testet och visa att jag faktiskt är blyg. Typ. För vetenskapen kan väl inte ha fel?

På väg till Trollhättan funderade jag på en frågeställning med ett inte helt självklart svar. Vem av Trollhättans storheter skulle jag helst vilja träffa när jag är i Trollhättan? Peter LeMarc eller Jessica Andersson? Om jag träffade PLM så skulle jag tacka för den underbara konserten i måndags och för alla underbara texter. Om jag träffade JA skulle jag antagligen bara stå och stamma. För inte kan man säga att hon är en av de vackraste människorna jag vet? Då framstår man antagligen som totalt rubbad. Fast hon var med på TV nyss och pratade om sitt liv som singel och vem hon sökte. Hon hade väldigt luddiga önskemål så där skulle nog även jag kunna passa in. Fast inte om jag bara står aoch stammar. Det är nog inte speciellt charmigt.

Men... nu träffade jag ingen av dem i Trollhättan så jag fick inte tacka eller stamma.

I morgon börjar favvo-programmet På Spåret. Läge för popcorn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man är charmig och bra även om man står och stammar.

Blyg? Äsch, det där får vi ta och prata om vid fikat i morgon! Vetenskapen har faktiskt fel ibland. Det vet jag. He he.

22.15 och jag har inte gått och lagt mig. Har inte ens påbörjat läggningen. Jag är förtappad.

Fast man kan vara en bra människa fast man är förtappad. ;-)

Anonym sa...

Gått och lagt mig!?! Ja för läääänge sen. Nu ligger jag i sängen och surfar på min nya bärbara rooosa dator.

(Lägg av!)

Vi ses i korren i morgon bitti! Förresten ligger det en present i Ditt postfack*. Eller present och present... men ändå! Något i ett kuvert i alla fall...

* Brevlåda brukar jag säga för det låter roligare. Brevis liksom!